Thursday, May 9, 2013

Mari Masak Fish and Chips

Petang semalam pegi beli shopping barang dapur kat Jaya Grocer.
Bila shopping dengan perut lapar.. jawabnye troli penuh barang la
dari asal nak beli bawang, kicap & sos.. terus beli macam-macam sampai penuh troli.
adoii.. kempis purse aku semalam.

bila da sampai rumah.. perut start menyanyi lagu sumbang
nak makan nasi.. hadoiii macam berat sangat
tanya anak-anak.. seme nak makan fish and chips.
then fish and chips la dinner kami semalam

nak buatnye senang je
takde la remehnye pon

bahan-bahannya
3 keping ikan dory yang frozen tu - ape-ape ikan pon boleh.. tenggiri pon boleh kot. hahahah
1 cawan tepung gandum
1/2 sudu teh baking powder
1 sudu teh cuka makan
1 cawan air sejuk - rahsia kalo korang nak kulit yang crunchy cam tempura tuh
garam dan lada sulah/hitam secukup rasa

kaedahnya
campur je semua bahan tersebut, celup ikan dan goreng.. senang kan?

pastu untukk side dishnye.. korang goreng la fries and buat la skit salad (aku tak buat salad sebab malas.. aku ratah timun and tomato je)






1 comment:

  1. As salam pn....syabas sy ucapkn krn sntiasa update blog...banyk info berguna yg sy dpt dr blog ni...tqvm...ahaksss

    ReplyDelete