Wednesday, May 29, 2013

Do you love gardening?

aku suke gak berkebun nih,
nak-nak tanam benda-benda yang bleh dimakan
macam cili api, pandan, serai, limau purut, sireh dan banyak lagi lah.

kat umah aku ade pokok serai, pandan, cili api, daun kari,serai, kunyit, dan halia
takde la banyak mane pon
ate rumah aku tanah kecik je.
duk kat klang valley ni, dengan kos hidup yang tinggi
mane la mampu nak beli rumah yang ade tanah besar yang bleh berkebun.
yang ade ni pon da syukur sangat dah
takleh complaint banyak-banyak, ni rezeki Allah yang bagi
Jangan la sombong dengan pemberian Allah ni.

aku nasib baik, sebab bibik aku pon suka gardening
so rajin jugak la dia belek-belek pokok-pokok tu

ade satu blog ni, aku memang suke betul singgah
hari-hari singgah
macam-macam pokok dia tanam dan semuanya edible.
tenang je tgk tanaman dan tuaian dia
Semua menjadi...

p/s: klo aku menanam kat padang depan rumah aku tu aci tak? heheheh

Anisfuad
xoxo

No comments:

Post a Comment