Saturday, April 3, 2010

Organizing Deep Freezer

Fuh... lama betul rasanya ku tidak meng'update' blog ni. banyak sangat bendanya nak masukkan, tapi masa tak mengizinkan. so, kali ni ingat nak pulun abess.

Last weekend, saya kemas2 deep freezer saya. sebenarnya dah lama nak buat, semak betul tengok peti nih... saya simpan EBM dalam liner, berterabur dalam plastik, silap hari bulan boleh bocor liner tu sebab bergeser dgn satu sama lain.



So saya terus beli bekas plastik murah-murah. saya beli borong.. dapatlaa RM 3.00 satu. Saya susun semua EBM tu ikot tarikh dan nombor supaya senang skit nak ambik..

akhirnya.....


Dah lama jugak saya tak kira stok EBM saya... lepas kemas2, ada 143 pack EBM semuanya. Lepas kemas... pening lain plak datang... alamak tak muat peti la pulak.. mane nak simpan EBM, mane nak simpan frozen baby food, mane nak simpan aiskrim... Solutionnya... separuh EBM saya berikan pada anak susuan saya.

Dah setel satu problem.....

No comments:

Post a Comment