Thursday, April 8, 2010

Mane follower ku?

Sedihnya gue... follower blog tetiba hilang.

Tulah.. tangan tu gatal sangat nak mekap blog. kalo dah tau tak pandai, jangan buat. huhuhu (marah kat diri sendiri). Yelah.. saya jeles tengok Blog orang lain.. cantik2, lawa2, comel2.. blog saye nih macam... asal boleh je. heheheh

This morning saya post dlm susuibu.com... mula2 tak perasan.. pastu tengok2 status.. Gue sudah jadi 'Rakan Karib' kuang-kuang-kuang, jakunnya aku nih... uihss berkurun jugak saya nak dapat title ni. saya join tahun 2007... tahun 2010 baru dapat. Memang leee, saya ni silent reader, postnye tak seberape pon... join susuibu.com pon nak cari ilmu breastfeeding, nak reply2 pertanyaan orang, tak pandai la saya.. ilmu tak cukup lagi, karang terbagi ilmu sesat.. kes naya tu.

Ape-ape pun saya sangat berterima kasih kepada member2 web susuibu.com, banyak ilmu yang saya dapat. Rasenye kalo takde web macam ni, masyarakat kita akan masih buta breastfeeding. SUSUIBU.COM MEMANG BEST!!!! Tabik spring kat Susuibu.com

9 comments:

  1. salam kenal..ku masih setia menjadi follower mu..;)

    ReplyDelete
  2. IbuHakimHaikal : kih kih kih... time kasih banyak2 kerana kesetiaan itu. saya dah dapat balik dah semua follower... restart balik PC.. al-maklumlah.. makcik tak reti IT IT ni, sangkut2 je, makcik restart jee. heheh

    ReplyDelete
  3. salam kak anis.
    ni kak anis bs jkr kan?
    x taw la akak kenal saye ke x since saye pon bs jkr gak
    saye terbukak blog akak ni pas bace post akak dlm susuibu.com
    ade mende nak tanye sbrnya tp kene mintak permission akak dulu la

    ReplyDelete
  4. Islahiah kan? kenal.... alah komuniti kita ni kecik je dik.. hehehe

    nak tanya ape? mintak kebenaran? macam bahaya je soalannya... heheheh. kalo soalan pasal breastfeeding dan parenting, islah boleh tanya kat sini (nanti boleh share dengan visitor lain). kalo soalan pasal lain-lain, islah e-mail je akak. InsyaAllah, sedaya upaya cuba menjawab.

    ReplyDelete
  5. hehehe...soklan psl parenting ngan bf je...kagum ar ngan akak....saye pon tgh berushe nak bg baby fully bf....tp tula masalah saye ialah saye bile direct bf saye kne pakai nipple tiruan tu sbb B sye tu cam xde nipple.pendek so baby xleh nk latch.akak ade idea x camne saye direct w/out that nipple.bile saye try bg kt baby x pakai benda tu meraung2 dye sbb cari nipple x jupe2

    ReplyDelete
  6. islah, sampai skrang pakai nipple shield tu? cuba stop dulu guna nipple shield tu, try bagi je, kalo dia taknak jugak (after several trial) awak kena jadi EP mom la.. exclusive pumping. boleh tengok salah satu blog EP mom http://xclusivelyxpressing.blogspot.com/.

    Azfar dulu pon (mase pantang) nipple confuse jugak, tapi akak tak mengalah, sua kan juga (tak pakai nipple tiruan etc.) dalam 2-3 hari camtu dia dah sesuaikan diri. memang makan masa nak latch, at least setengah jam. setengah jam tu juga dia melalak, tapi akak tegas jugak. lama-lama dia dah pandai. Sebab baby ni bila dia lapar, dia akan minum jugak walau macamana skali pon.

    nak latch ni pon ade caranya. kita kena tolong dia latch. islah penah pakai syringe utk tarik nipple tu? try buat dulu, then feed baby.

    ReplyDelete
  7. sori lame x jenguk blog akak....bit busy lately...byk keje opis tertunggak mase cuti aritu.Alhamdulillah baby da leh isap x pakai nipple shield tu. tp tu la memule tu berpeluh gak ar dgn dye menangis sampai ilang sore.skang da ok da.skang tgh berushe bykkan susu sbb takut kene induksi x ckup stok lak....

    ReplyDelete
  8. Islah... Alhamdulillah dan tahniah...

    sebelum pegi induksi tu, kena buat stok banyak2 tau. buat kiraan purata dia minum setiap hari, baru islah boleh target brape islah stok yang islah perlu untuk tempoh 2 minggu tu.

    ReplyDelete
  9. ok kak. tanx 4 da advice. nnt ape2 islah infom g ek

    ReplyDelete