Thursday, February 18, 2010

Demam oh demam

hari ni cukup seminggu saya tak sedap badan... minggu lepas merupakan minggu yang paling menyeksakan saya. saya kena demam denggi.. Aduhai seksa betul.

khamis lepas memang ade rase macam demam2, makin lama makin teruk, tengahari amik MC, balik rumah tgk2 panas badan dah cecah 39.8c. hubby ters bawak pegi klinik, dapat inject sejarum. ingat kan da ok.. esoknya lagi teruk, suhu cecah 40.5c... ape lagi, saya kena masuk wad lee gamaknya... berbotol2 air masuk, berbotol2 jugak la air 100plus saya teguk.. (sampai tak lalu dah nak minum air nih)

yang paling kesian, azfar la... susu saya memang drop gila2, masa kat wad saya pam jugak la.. tapi yang dapat cuma 1oz je.. sedihnye.. bayangkan satu hari punya perahan saya dapat dalam 3-4oz je. tapi nasib baik ade EBM. bila da baik demam tuh, saya period pulak, susu drop lagi... Ya Allah besarnya dugaan.

sekarang susu da kembali sedikit normal... Alhamdulillah... serik rasenye kena denggi nih.

4 comments:

  1. Yalah, demam denggi - mmg teruk rasanya.. apa2pun, sabar ye.. mudah2an, susu kembali normal

    Bila terbaca kes2 gini, mula le terfikir keperluan nyimpan stok EBM bnyk2,nmpknya kena bangkit CEPAT.. buang sikap 'M' jauh2, ingat pada diri sendiri, moga tak lalai

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, skrang kembali normal, dekat seminggu jugak merana ni..

    memang, kena buang jauh2 M tu.. bahaya. tapi susah nak buang M ni.. saya pon ade gak sikap M nih. hehehe

    ReplyDelete
  3. Ya Allah,demam denggi ke?sekarang OK dah ke?siannya Afzar. Afzar nangis tak ya?
    p/s: ummu dah tukar 'rumah, Anis...maaf lambat bagitau sebab tak berapa sihat nak blog walking

    ReplyDelete
  4. Azfar nangis jugak, tapi nasib baik ade EBM, lega skit, kalo tak mau dehydrate dia. bila dah kuar wad tuh, saya tetap direct kat dia, nampak macam tak cukup saya top-up dgn EBM.. pendek kata masa supply drop tu, saya direct kejap, pastu top-up

    ReplyDelete